Wpływ mediów na popyt

0
1188

Wszechobecna w mediach reklama ma wpływ na postrzeganie przez nas świata. Powstają dzięki niej sztuczne podziały na osoby lepsze i gorsze. Uzależniamy swój status społeczny od posiadania dóbr konsumpcyjnych. Stajemy się coraz bardziej zglobalizowani i gubimy w pogoni za ideałem własne ja. Reklama sprawia, że chcemy posiadać więcej nie pytając się o sens jutra. Karmimy się sloganami które tak naprawdę nie sprawiają, że świat jest taki o jakim marzyliśmy. Media kreują sztuczne zapotrzebowanie na produkty które nie są częstokroć nam do niczego potrzebne. W pogoni za byciem idealnym i na czasie tracimy część siebie. Reklama kształtuje co prawda popyt ale nie sprawia, że nasze życie staje się lepsze i nie odbiega od modelu zachodniego. Rodzi to frustracje w ludziach. Kiedy nie możemy czegoś zdobyć bywa że sięgamy po niezgodne z prawem metody na zdobycie dóbr materialnych. Uważam, że reklamy powinny być emitowane z rozwagą. Nie zawsze sprawiają one że potrafimy sprostać temu jaki kreują świat.

http://www.adpublica.pl/

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here