Witaminy w bananach

0
18

Banany są smaczne i zdrowe. Chętnie jadane są przez dzieci i dorosłych, dzięki swojemu charakterystycznemu, słodkiemu smakowi i zapachowi. O ile nie jest się diabetykiem, warto włączyć banany do swojego menu (w zależności od stopnia dojrzałości owoców, ich indeks glikemiczny waha się w przedziale 60-70).
Wiele osób zadaje sobie pytanie: jakie witaminy ma banan? Odpowiadamy – całe mnóstwo. Począwszy od C, przez A, E, K, witaminy z grupy B, aż po wapń, potas żelazo, magnez, fosfor, sód i cynk. Jedzenie bananów pomaga obniżać ciśnienie tętnicze krwi, dzięki bardzo dużej zawartości potasu (358 mg na 100 g owoców). To doskonała ochrona naszego układu krążenia.
W dzisiejszym świecie, pełnym chaosu, gonitwy i braku czasu wielu z nas ma problem z pamięcią i koncentracją. Dzięki dużej dawce magnezu, zawartej również w bananach (27 mg/100 g) łatwiej się nam skupić i uporządkować nabytą wiedzę.
Banany polecane są osobom, które: regularnie uprawiają sport, mają niedobory witamin oraz tym, którzy cierpią na anoreksję. Powodem włączenia tych owoców do jadłospisu jest wysoka zawartość witamin i minerałów, dzięki którym łatwiej jest uzupełnić niedobory i wzmocnić organizm. W 100 g banana oprócz około 90 kcal znajdziemy prawie 8,7 mg witaminy C; 0,031 mg tiaminy; 0,073 mg ryboflawiny; 0,665 mg niacyny; 0,367 mg witaminy B6; 0,2 mg kwasu foliowego; 64 IU witaminy A; 0,10 mg witaminy E oraz 0,005 mg witaminy K. Oprócz tego znajdziemy w nim około 5 mg wapnia i 22 mg fosforu.
Zaleca się także jedzenie bananów podczas niestrawności i wzdęć, a także osobom cierpiącym na zgagę, ponieważ owoce te korzystnie wpływają na błonę śluzową żołądka i regulują wydzielanie ochronnego śluzu żołądkowego.
Banany są takimi owocami, które niezwykle rzadko uczulają. W przeciwieństwie np. do truskawek, mogą je jeść już bardzo małe dzieci oraz pacjenci ze skłonnościami do alergii pokarmowych. Nie powinny zaszkodzić one także osobom, które próbują zrzucić nadprogramowe kilogramy – co prawda nie można się nimi objadać, ale witaminowa bomba 2-3 razy w tygodniu to smaczna inwestycja w odpowiednią ilość mikroelementów.

http://www.malamama.pl/

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here