Warzywa pieczone

0
216

Dążąc do idealnej sylwetki, musimy zadbać o odpowiednią dietę. Kilka zasad, zbliży nas do osiągnięcia wymarzonego celu. Jednym z ważniejszych jest postawienie na pieczone warzywa, zamiast na smażone na głębokim tłuszczu potrawy.

Wybierając się do sklepu spożywczego, postarajmy się o to, aby sporządzić wcześniej listę zakupów. Dzięki temu unikniemy kupowania niezdrowych produktów. Jedzenie dużych ilości smażonych oraz solonych przekąsek, skutecznie przyczynia się do naszej nadwagi. Wiele osób mówi, że się odchudza, a tak naprawdę nie zdaje sobie sprawy z tego, co spożywa w ciągu dnia. Dobrym pomysłem na obiad będą pieczone bataty. Są o wiele bardziej wdzięczne i łatwiejsze w obróbce niż zwykłe ziemniaki. Bez problemu, upieczemy je do miękkości w czasie 20 minut. Należy je doprawić solą, pieprzem oraz wędzoną papryką. To bardzo zdrowy posiłek, doskonały na wieczór filmowy lub na spotkanie z przyjaciółmi. Możemy również zrobić bardzo smaczną warzywną alternatywę, zwykłych kotletów mielonych. Wystarczy zetrzeć kalafior na dużych oczkach tarki. Do suchej masy dodajemy jedno jajko, przyprażone pestki słonecznika, sos sojowy oraz łyżeczkę pieprzu ziołowego. Aby masa łatwo się formowała, dodajemy kilka łyżek mąki ziemniaczanej. Formujemy kotleciki, wielkości śródręcza i układamy na papierze do pieczemy, pieczemy pół godziny z jednej strony i 15 minut z drugiej. Takie kotlety są bardzo aromatyczne i zasmakują nawet zagorzałemu mięsożercy. Kalafior, to bardzo wdzięczne warzywo, które zawiera bardzo mało kalorii. Doskonale sprawdzi się przy diecie ketogenicznej (unika się w niej spożywania węglowodanów). W piekarniku upieczemy zdrowe chipsy warzywne. W internecie, znajdziemy masę sprawdzonych przepisów. Warto postawić na talarki z buraka, batata oraz selera. Coś przepysznego. Takie chipsy, pieczemy dłużej niż frytki, a składniki należy pokroić bardzo cienko. Im cieńsze, tym szybciej się upieką. Nie zapominajmy o odpowiednim doprawieniu, już po etapie krojenia. Sól można użyć przed pieczeniem lub po pieczeniu, wedle uznania. Zdrowe nawyki, powinny na stałe zagościć w naszym życiu. Unikniemy wtedy chorób, spowodowanych spożywaniem tłuszczy trans oraz żywności modyfikowanej. Nie należy zapomnieć o odpowiedniej dawce sportu. Godzinny spacer, to minimum każdego dnia. Jeżeli mamy psa, będzie to dodatkowa motywacja, do przemierzania coraz dłuższych odległości. Możemy również spróbować biegać – przynajmniej trzy razy w tygodniu. Pieczone warzywa, to doskonały posiłek po-treningowy. Wybierając się do pracy lub szkoły, bez problemu spakujemy nasze domowe frytki lub chipsy i nie będziemy musieli się martwić o kalorie. W obecnych czasach, nie jest problemem znalezienie nawet bardzo egzotycznych owoców i warzyw na rynku. Książki i blogi kulinarne, zapewnią nam wiele pomysłów na codzienny obiad. Zamiast kupować kolejną paczkę chipsów, kupmy awokado lub cukinię. Cukinia ma również bardzo mało kalorii i możemy ją upiec w przeciągu 30 minut. Nafaszerujmy ją masą warzywną lub mięsem mielonym.

http://www.miss-fit.pl/

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here