Rzucanie palenia – pomoc suplementów

0
154

Rzucanie palenia to poważna sprawa. Szczególnie iż wielu palaczy mówi, iż nałóg palenia papierosów to słabość, dla której wymagają akceptacji, natomiast dla siebie wolności. A jednak wiedzą, jakie zniszczenie w organizmie powoduje palenie tytoniu. Gdy wreszcie dojrzałeś lub dojrzałaś do decyzji o rzuceniu palenia, zrób to raz na zawsze.

Rzucanie palenia – suplementy

Ten, kto kiedykolwiek próbował rzucić palenie wie, jak ciężko pozbyć się potrzeby zapalenia papierosa. Chociaż uzależniamy się w parę dni, wojna z nałogiem palenia tytoniu może bezskutecznie trwać parę, a chociażby kilkanaście lat. Jak to zmienić?
Gdy kiedyś próbowałaś rzucić palenie doskonale wiesz, ile pokus służy natychmiastowemu powrotowi do nałogu. Stres, monotonia, spotkania ze znajomymi lub chociażby zaczynanie diety odchudzającej sprawiają, iż nasza silna wola spada i chętniej sięgamy po papierosy. Gdy również Tobie zdarzyło się podejmować nieudane próby rzucania palenia możesz skorzystać ze wsparcia właściwych środków.

Suplementy na rzucenie palenia to środki, dzięki którym zaczniesz czuć mniejszą konieczność odpalenia papierosa, obniżą się także niekorzystne efekty odstawienia nikotyny, między innymi:

– zdenerwowanie

– ból głowy

– trudności z koncentracją

– głód nikotynowy

– impulsywność

– zatwardzenia

Rzucenie palenia – efekty palenia papierosów

Zagrożenia dla zdrowia wiążą się z tlenkiem węgla, substancjami trującymi, jakich jest blisko 4500 w pojedynczym papierosie, oraz wolnymi rodnikami. Tlenek węgla utrudnia dostarczanie tlenu przez krew, wywołuje zwężenie się naczyń krwionośnych oraz nadciśnienie. Dym tytoniowy jest skupieniem wolnych rodników, jakie zakłócają mechanizmy regeneracji komórkowej całego organizmu. Szczególnie jest to widoczne na skórze. Komórki wolniej się odnawiają oraz są niedotlenione, stąd skóra jest szara oraz osuszona. Traci własną sprężystość oraz miękkość, co w wyniku prowadzi do zmarszczek oraz zwisających fałdów. Pod wpływem palenia zmniejsza się poziom „dobrego” cholesterolu – HDL, natomiast podnosi poziom „szkodliwego” – cholesterolu LDL. Badania pokazują na podwyższenie zagrożenia złamań kości u palących. Papierosy podnoszą wytwarzanie soku żołądkowego oraz ograniczają ilość prostaglandyn, zabezpieczających błonę śluzówki, więc łatwo o wrzody. Tych, jacy zdecydują się na rzucenie palenia, czeka próba silnej woli. Oczyszczaniu organizmu z trujących związków towarzyszą nieprzyjemne symptomy połączone z szybkim brakiem nikotyny: zdenerwowanie, depresja, niepokój i symptomy fizyczne ze strony organizmu, takie jak kaszel, bóle głowy, kłopoty z koncentracją, suchość w ustach, zaparcia i zwiększone poczucie głodu. Pomimo trudności oraz nieprzyjemnych symptomów należałoby jednakże rzucić palenie. Nieustający kaszel oraz suchość w gardle najlepiej uśmierzać licznym piciem płynów. Mogą to być woda mineralna niegazowana czy soki owocowe w kontrolowanych ilościach lub niskokaloryczne soki warzywne. Kłopot zatwardzeń rozwiąże błonnik z warzyw oraz owoców i płatków owsianych czy muesli. Można utrwalić efekt, konsumując zmoczone suszone śliwki na czczo po obudzeniu lub pijąc pół szklanki letniej wody z łyżką miodu. Pozytywny rezultat dają także otręby pszeniczne czy owsiane dodawane do sałatek oraz jogurtu. Błonnik w sposób naturalny pobudzi perystaltykę jelit. Zmysły smaku oraz aromatu, ograniczone przez dym papierosowy, po tygodniu powracają do formy, a pełną efektywność odzyskują po prawie miesiącu od rzucenia palenia. Ataki głodu są powiązane z tym, iż wszystko zaczyna lepiej smakować. Poza tym wkładanie jedzenia do ust oraz gryzienie wynagradza wykształcony nawyk utrzymywania papierosa w ustach lub w rękach. Najpopularniejszym wymysłem jest to, iż palące kobiety są szczuplejsze. Nikotyna hamuje co prawda apetyt, więc palaczki jedzą mniej, lecz z badań wynika, iż częściej aniżeli niepalące wybierają artykuły wysokokaloryczne oraz bogate w tłuszcze. Z rzucaniem palenia wiąże się przeświadczenie o zwiększeniu wagi i tego szczególnie boją się kobiety palące papierosy. Blisko 80% kobiet, szczególnie tych, jakie popełniają błędy żywieniowe w codziennym jadłospisie, oraz tych, jakie nie uprawiają żadnej aktywności ruchowej, przybiera na wadze zwykle 5 kg, natomiast wielokrotnie również więcej. Tycie wzmacniają: zła jakość pokarmów, ich przypadkowość, nieregularność, uleganie pokusom oraz podjadanie i brak ruchu. Rozwiązaniem kłopotu jest przestrzeganie reguł dietetycznych oraz trzymanie się lekkostrawnej, niskokalorycznej diety.

Rzucanie palenia – dieta

Włączenie do normalnej diety ziołowych ekstraktów oczyszczających czy wyciągu z brzozy pomoże przyspieszyć wypłukiwanie substancji toksycznych z organizmu. Dieta odchudzająca podczas rzucania palenia nie powinna być niezwykle rygorystyczna. Wojna z głodem nikotynowym podczas jej stosowania może wykazać się zbyt skomplikowana i zakończy się fiaskiem. Proponowana kaloryczność codziennego jadłospisu jest uzależniona od aktywności ruchowej oraz waha się od 1500 kcal do diety normokalorycznej dla wieku, płci, wagi oraz wzrostu. Pokarmy powinny być systematyczne, co 3 do 4 godzin, tak aby wykluczyć podjadanie. Jeśli pojawia się ogromny apetyt, pokarmy powinny zawierać więcej błonnika roślinnego. Warzywa oraz owoce zapewniają nie tylko włókna pokarmowego, jaki wypełnia żołądek, ale również ważnych witamin antyoksydacyjnych oraz kwasów owocowych.

Źródło: https://www.zaufane-apteki.pl/blog.html

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here