Dieta śródziemnomorska w służbie sylwetki

0
21

Grecy, Włosi i Hiszpanie to nacje, które poszczycić się mogą dłuższą średnią wieku i lepszym zdrowiem niż pozostali mieszkańcy Europy. Badania potwierdziły, że ogromny wpływ na to ma sposób odżywiania. Dieta śródziemnomorska, bo o niej mowa, opóźnia procesy starzenia, przeciwdziała chorobom serca, a także korzystnie wpływa na sylwetkę.
Podstawą diety są warzywa: surowe i gotowane oraz ryby i owoce morza. Czerwone mięso występuje niezwykle rzadko. Ważnymi elementami składowymi są: oliwa z oliwek, orzechy, cebula, czosnek oraz duże ilości przypraw, w szczególności ziół.
Planując menu w diecie śródziemnomorskiej, należy zwrócić uwagę na to, by codziennie spożywać trzy główne posiłki oraz dwie przekąski. Sumarycznie powinny one zawierać maksymalnie 40 gramów tłuszczu, zaś bilans energetyczny nie powinien przekraczać 1200 kcal. Codziennie powinniśmy spożywać pełnoziarnisty makaron, kaszę lub ryż, nabiał, oliwę z oliwek, zielone warzywa, orzechy i owoce. W przeciągu tygodnia 4-5 razy na naszym talerzu powinien pojawić się drób, ryby lub jajka. Na czerwone mięso możemy pozwolić sobie raz w tygodniu. Do obiadu wskazana jest lampka czerwonego wina.
Dieta śródziemnomorska bywa nazywana najlepszą dietą świata. Dobrze byłoby zatem, aby stała się po prostu stylem naszego życia. Wbrew pozorom, szczupła sylwetka nie jest wcale największym profitem, jakiego możemy oczekiwać. Równie ważna jest profilaktyka chorób układu krążenia. Poza tym wykorzystanie w diecie dobrych tłuszczów i warzyw pozwala zaspokoić zapotrzebowanie organizmu na praktycznie wszystkie składniki odżywcze.
Utrata wagi w diecie śródziemnomorskiej nie jest szybka, rezultaty za to są trwałe, stąd też ten sposób odżywiania jest godny rekomendacji.

http://www.rehaform.pl/

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here